Posty

Wyświetlanie postów z listopad, 2015

Roztrenowanie

Obraz
Chyba jednak przyszedł czas na roztrenowanie.
Roztrenowanie kontuzyjne, bo chyba tak to mogę nazwać, niestety zwieszam buty na hak, na około dwa tygodnie z powodu moich dolegliwości związanych z bólem pięty, teraz czekają mnie ćwiczenia, które pozwolą mi wyjść z kontuzji jak najszybciej i jak najszybciej pozwolą mi wrócić na biegowe ścieżki.
Niestety przygotowania do ultra muszą zostać przerwane, a szkoda, myślałem, że wypełnię cały plan treningowy, ale będę go kontynuował od momentu, w którym wrócę.
Za około dziesięć dni czeka mnie jeszcze bieg mikołajkowy na terenach Jeziora Strzeszyńskiego, nie wiem czy wystartuję, ale jeżeli tak, to będzie to start treningowy, bardzo spokojny.
Roztrenowanie

Każdy prawdziwy sportowiec to robi - obojętne czy profesjonalista czy amator. Roztrenowanie powinno potrwać do świąt albo Nowego Roku. Przez trzy tygodnie stopniowo zmniejszamy obciążenia: odejmujemy sobie po jednym treningu tygodniowo, skracamy ich czas (do pół godziny), z…

TRENING - 4WT1 - 12km w tym 4x1km w tempie 4:30 min/km

Obraz
DRUŻYNA SZPIKU
http://connect.garmin.com/modern/activity/965454415
http://www.endomondo.com/users/5153580/workouts/636557140

DYSTANS: 12 km
CZAS: 57m 20s
ŚR. TEMPO: 4:46 min/km



Siemanko, po około dwu tygodniowej przerwie wróciłem na ścieżki biegowe, ale nie był to chyba najlepszy moment, chyba jednak za szybko skończyłem przerwę, kontuzja została i nie odpuszcza, najprawdopodobniej potrzebuje nie półtora tygodnia, a miesiąc przerwy. Ból odczuwam w biodrze jak i w pięcie, czas zastosować piłeczkę tenisową na rozcięgno podeszwowe, bo to raczej ono odpowiada za ból pięty. Dzisiejszy trening był kolejnym z planu treningowego i testem sprawdzającym moja sprawność ruchową, niestety okazało się, że to nie ten czas i trzeba zrobić roztrenowanie.
Trasa jaką wybrałem to moja prosta agrafka na twardej nawierzchni, dziś do zrobienia było dwanaście kilometrów, a w tym cztery powtórzenia po jednym kilometrze na tempo cztery minuty i trzydzieści sekund na kilometr.
Podczas biegu czułem le…

VI Bieg Niepodległości w Obornikach

Obraz
VI Bieg Niepodległości w Obornikach - Biegi Oborniki
DRUŻYNA SZPIKU
http://connect.garmin.com/modern/activity/953755957
http://www.endomondo.com/users/5153580/workouts/631155450
WYNIKI:
http://www.plus-timing.pl/…/2015-11-11-obor…/wyniki_10km.pdf
DYSTANS: 10 km
CZAS NETTO: 39m 18s
CZAS BRUTTO: 39m 21s
ŚR. TEMPO: 3:56 min/km
MIEJSCE OPEN: 25/871
MIEJSCE M30: 7/293
ODBIÓR PAKIETÓW:
Odbiór pakietów znajdował się na sali gimnastycznej, każdy stół miał przydział numerowy. W jednym miejscu odebrałem numer startowy, a w kolejnym koszulkę patriotyczną.
Z odbiorem pakietu mię było żadnego problemu, zajęło mi to dosłownie chwilkę.
W pakiecie startowym otrzymałem:
-numer startowy z chipem
-koszulkę bawełnianą Extreme Hobby  -izotonik
-baton zbożowy
Wielu zawodników było niezadowolonych z jakości koszulki, mnie też bardzo to zdziwiło, myślałem, że będzie techniczna.
Przebierać się już nie musiałem, bo przyjechałem na miejsce już przebrany w biegowe rzeczy.
START:
Na start udałem się kilkanaś…

Ból w pachwinie

Obraz
Ból pachwiny może występować na różnym podłożu. Początek problemów może rozpocząć się już w dzieciństwie albo pojawia się w późniejszym okresie na bazie różnych przeciążeń i urazów. Część problemów związanych z obszarem stawu biodrowego daje ból pachwiny a czasem także ból z przeniesienia na inne dystalnie leżące obszary np. na staw kolanowy. Przeskakiwanie w biodrze często spowodowane jest mocno napiętymi mięśniami, które mogą dać syndrom trzaskającego biodra. Mężczyźni, najczęściej w wieku dojrzałym, nierzadko skarżą się na dolegliwości związane z bólem i uczuciem ucisku w pachwinie. Popularnym problemem jest przepuklina brzuszna, najczęściej występujący rodzaj tego schorzenia. Ból może nasilać się po wysiłku.

Najczęstsze przyczyny bólu w pachwinie Kontuzja pachwiny najczęściej występuje podczas gwałtownego ruchu, zmiany kierunku lub poślizgnięcia się. W większości wypadków konieczna jest wizyta u lekarza sportowego i dokładne rozpoznanie tej kontuzji. Wczesne i prawidł…

Weekendowe treningi

Obraz
07.11.2015
DRUŻYNA SZPIKU
http://connect.garmin.com/modern/activity/949681308
http://www.endomondo.com/users/5153580/workouts/629274097
1W4T - 1h30m luźno

DYSTANS: 17,75 km
CZAS: 1g 30m 02s
ŚR. TEMPO: 5:04 min/km

Witam, dziś zrobiłem już czwarty trening z mojego planu, a była w nim godzina i trzydzieści minut biegania. Biegać poszedłem oczywiście na mój ulubiony teren przełajowy, czyli nad Jezioro Rusałka. Jako, że miałem zrobić trening na luźno, to dodałem sobie do niego troszkę podbiegów, których jest nie mało na terenach położonych nad jeziorem.
Tempo jakim miałem dziś biec nie liczyło się, to miał być trening, który mnie nie miał męczyć lecz dawać wielką satysfakcję z biegania. Nie patrzyłem na zegarek, nie patrzyłem na tempo, spoglądałem jedynie na czas jaki mi został do końca treningu i dystans, jaki do tej pory przebyłem.
Biegło mi się znakomicie, pogoda dopisywała, lekka mżawka z nieba padała, a z drzew krople wody, wilgotność dziś była stuprocentowa.
W połowie p…

Dwa treningi - wtorek i środa

Obraz
04.11.2015
TRENING - 1W2T - 8km luźno


DRUŻYNA SZPIKU
http://connect.garmin.com/modern/activity/947186482
http://www.endomondo.com/users/5153580/workouts/627996718

DYSTANS: 8 km
CZAS: 39m 45s
ŚR. TEMPO: 4:58 min/km


Oj, dziś naprawdę nie miałem ochoty wychodzić na trening, było mega zimno, no ale cóż, trening sam się nie zrobi, a według planu do przebiegnięcia miałem osiem kilometrów w luźnym tempie.
Jak luźne tempo to przełaj i Rusałka w tempie 5:00 min/km, jedno kółeczko i powrót do domu.
Trening zrobiony bardzo fajnie, bez męczenia się.
Po przymrozkach teren nad jeziorem troszkę inaczej już wygląda, liście mocno opadły i zrobiło się troszkę ślisko. Kiedy robiłem drugi kilometr nachodziła mgła, kiedy dobiegałem do czwartego kilometra zrobiło się już mroczno za sprawą mgły, nachodziła bardzo szybko, a kiedy wybiegałem z terenów nadjeziornych to było już bardzo mlecznie.
temperatura nie pozwala już na bieganie na krótko, a więc trzeba wyciągnąć z szafy softshell i długie spodnie.

05…

TRENING - 1W1T - 15km w tym 4x1,5km śr.tempo na HM

Obraz
TRENING - 1W1T - 15km w tym 4x1,5km śr.tempo na HM
DRUŻYNA SZPIKU
https://connect.garmin.com/modern/activity/946280036
http://www.endomondo.com/users/5153580/workouts/627495347

DYSTANS: 15 km
CZAS: 1g 09m 13s
ŚR. TEMPO: 4:37 min/km

Dziś zacząłem przygotowania pod Ultramaraton Nowe Granice Zielona Góra 100km+, miałem przebiec piętnaście kilometrów w tym cztery tempowe przebieżki, po półtora kilometra w średnim tempie półmaratonu, moje średnie tempo na półmaraton wynosi 4:11 min/km, ale w tych treningach założyłem, że będzie ono wahać się między 4:11 - 4:15 min/km, reszta dystansu miała przybierać formę spokojnego biegu, a dla mnie spokojne tempo wynosi około 5:00 min/km.

Pierwszy kilometr rozgrzewający, ten co zawsze za szybko przebiegam, pobiegłem w tempie 4:19 min/km, aby w drugim kilometrze przyspieszyć na półtora kilometra w tempo 4:13 min/km. Kolejne półtora kilometra zrobione zostało w około 5:00 min/km i właśnie tak przebiegał mój dzisiejszy trening:
1km - 4:19 min/km
1-…

TRENING - Bliskie spotkania z mszycami

Obraz
DRUŻYNA SZPIKU
https://connect.garmin.com/modern/activity/944194614
https://www.endomondo.com/users/5153580/workouts/626566294


DYSTANS: 20 km
CZAS: 1g 37m 54s
ŚR. TEMPO: 4:54 min/km
Siemka, z początkiem listopada zaczynam przygotowania do biegu ultra, który odbędzie się pod koniec lutego na terenie zielonej góry.
Dziś zrobiłem długie wybieganie na trasie RSR, czyli Rusałka - Jezioro Strzeszyńskie - Rusałka, teren jak wiadomo przełajowy, a o tej porze usłany liśćmi, jest bardzo kolorowo, a dziś pogoda sprzyjała bieganiu, była idealna temperatura i słońce wychodziło zza chmur.

Dwadzieścia kilometrów na rozpoczęcie miesiąca dobrze wróży, chociaż teraz będę zasuwał na ranne zmiany (pobudka o czwartej rano), to wiem, że po pracy będzie ciężko się ruszyć z tyłkiem na treningi. Powoli zaczynam sobie robić rozpiskę treningową na najbliższe pół roku i mam zamiar jej się trzymać:
http://run-log.com/plan_treningowy/plan-ultra-100km,345.html

To będą ciężkie przygotowania patrząc na ilość …